Colaborarea sporeste calitatea ideilor generate cu ajutorul campaniilor de idei

Share Button

Generarea si selectarea ideilor de calitate este parte componenta a oricarui proces de inovare dar si de rezolvare a problemelor cu care se confrunta organizatiile.

Cercetarile referitoare la „Inovarea colaborativa” si “Inovarea deschisa” (Open Innovation) sustin campaniile si competitiile de idei ca practici de succes in implicarea angajatilor si a consumatorilor in procesul de inovare. Numeroase studii si cercetari demonstreaza ca majoritatea inovatiilor sunt efectul unei colaborari intensive (Franke si Shah, 2003; Gascó-Hernández si Torres-Coronas, 2004; Nemiro, 2001; Sawhney et al., 2005; Blohm et al., 2011).

Un studiu recent al unor renumiti profesori germani  (Does collaboration among participants lead to better ideas in IT-based idea competitions? An empirical investigation, 2011) demonstreaza empiric faptul ca incurajarea colaborarii in cadrul unei competitii sau campanii de idei conduce la o mai buna valorificare a potentialului creativ al participantilor si la succesul unui astfel de program. Continue Reading

Share Button

Recunoastere sau recompensare pentru angajatii inovatori?

Share Button

shutterstock_134143397

In contextul economic actual in care inovarii si implicit ideilor angajatilor, li se acorda din ce in ce mai multa importanta, companiile din Romania incep sa dezvolte programe interne pentru incurajarea comportamentelor inovatoare.

Desi inca la inceput de drum in comparatie cu programele clasice de recompensare a performantei, recompensarea angajatilor inovatori castiga teren pe agenda departamentelor de resurse umane dar si a celor operationale.

Activitatile specifice inovarii, precum generarea de idei sau colaborarea in vederea imbunatatirii si implementarii lor, nu se regasesc deocamdata in mod direct printre atributiile angajatiilor. De aceea, un program bine structurat de recompensare si recunoastere devine esential pentru succesul unei initiative de obtinere de idei.

Continue Reading

Share Button

“Cutia cu sugestii” a murit. Traiasca inovarea colaborativa

Share Button

De-a luSuggestion Boxngul timpului “cutia cu sugestii” s-a dovedit a fi un instrument necesar. De la prima ei folosire consemnata in Marina Britanica in anul 1770, cutiile cu sugestii au aratat ca oamenii, angajatii sau consumatorii au idei. Procesul insa este impovarator, incet, consumator de resurse si genereaza doar propuneri de idei fara o colaborare semnificativa din care sa rezulte produse mai bune, servicii sau inovatie. Deasemenea, follow-up-ul ideilor este de cele mai multe ori imposibil de gestionat.

Christine Crandell, presedinta companiei de consultanta New Business Strategies (Silicon Valley) sustine ca 90% dintre ideile trimise prin cutia cu sugestii nu sunt viabile. Motivul este ca un proces de generare de idei are nevoie de conversatie si colaborare. Cei care trimit idei ar trebui sa poata vota, comenta, imbunatati ideile celorlalti si sa primeasca feed-back. Continue Reading

Share Button

Ideile bune vin de la angajati. Campaniile de idei te ajuta sa le scoti la suprafata

Share Button

1Pentru a inova si a atinge obiectivele, companiile din Romania au nevoie de cele mai bune idei si solutii. Cele care reusesc sa valorifice cel mai eficient principalele surse ale acestora (angajati, consumatori sau parteneri), au succes si raman performante pe termen lung.

Atat IBM (Global CEO Survey, 2006) cat si The Economist Inteligence Unit (2011) confirma faptul ca angajatii (R&D si non-R&D) reprezinta principala sursa de idei pentru companii.

Informatia obtinuta in urma acestor studii justifica eforturile organizatiilor de succes din intreaga lume de a dezvolta culturi, strategii si metode de valorificare a ideilor, experientiei si cunostintelor tacite ale angajatilor, clientilor si partenerilor in vederea atingerea obiectivelor si cresterii performantei.

Rezultatul? Continue Reading

Share Button

5 pași pentru obținerea de idei și soluții de la echipe

Share Button
5 pasi pentru obtinerea de idei si solutii de la echipe

5 pasi pentru obtinerea de idei si solutii de la echipe

Managerii din organizațiile inovatoare folosesc diverse tehnici pentru obținerea de idei de la echipe. Campaniile online de idei, workshopurile, sesiunile de brainstorming, schimbul de experiență sau cutia de sugestii sunt doar cateva dintre metodele folosite.

Metodele clasice offline sunt adesea însoțite de costuri mari de organizare, constrângeri de timp și de spațiu, participare limitată, o evaluare subiectivă și nu în ultimul rând o urmărire dificilă a ideilor obținute. Pentru a îmbunătăți eficacitatea acestor metode și pentru o mai bună valorificare a potențialului inovator al angajaților, următorii pași sunt considerați bune practici: Continue Reading

Share Button